A hét idézete: a vágyak netovábbjáról


2022.11.14 - Balatonica
piros háttér előtt színes ajándékcsomagok

A Black Friday (november 25) és a Cyber Monday (november 28) őrületes leárazásai előtti kanyarban vagyunk. Összeírtuk a legkirívóbb számokat a Karácsony előtti vásárlási mániákról. Kedvezményes kupon helyett egy kijózanító gondolattal ajándékozunk meg titeket a végén.




Karácsonyi vásárlási szokásaink számokban

>> A globális online vásárlások a téli ünnepi időszakban várhatóan elérik a 910 milliárd dollárt

>> A vásárlók harmada minden évben többet költ, mint előző évben, habár szezonálisan változó, hogy mire

>> A vásárlók fele már november elején elkezd betárazni a karácsonyi ajándékokkal (az ünnepi ajánlatok minden évben korábban jönnek ki)

>> Azok, akik korábban vásárolnak, többnyire aggódnak, hogy a választott termékek máskülönben kifogynak a készletből

>> Az ingyenes szállítási költség és a márkahűség egyaránt vezető szempontok a termék kiválasztásánál, azonban ezek hiánya sem kizáró tényező

>> A vásárlók 70%-a szembesül a "nincs már készleten" üzenettel ebben az időszakban, sokuk ilyenkor a boltban folytatja a vásárlást

>> A vásárlók közel 60°%-át befolyásolják a közösségi médiában feltűnő üzenetek az ajándékok kiválasztásában

>> Luxuscikkek közül a táska, a bútor és a cipő a legkelendőbb termékek, máskülönben a háztartási eszközök és a ruházat

A statisztikákat mindig annyiféleképpen értelmezzük, ahányan vagyunk. Egy azonban biztos: rengeteget vásárolunk. Sok időt és sok pénzt emészt fel a november-decemberi vásárlási kötelezettség. Alternatívaként álljon itt egy gondolat a 20. század történelmi végleteit testközelből megélő Simone Weil filozófusnőtől, amely gondolatot keresve sem találnánk a fogyasztói kultúra üzenetei között.

Meg kell tanulnunk vágyakozni arra, ami már a miénk.

 

Forrás: Drip, Grafika: Pixabay

KAPCSOLÓDÓ

>> SZEMÉTBŐL ÉPÜLT PLÁZAKIÁLLÍTÁS

>> NÉGY KULTURÁLIS BOMBA 2023-RA