Menjünk a szabadba kirándulós könyvekkel!

2022.10.28 - Balatonica
lány hegytetőn olvas

A hosszú hétvégék szerencsés esetben felszabadítanak legalább egy kirándulós napot. Ha a kedvünk adott, de az útiterv hiányzik, nem szégyen tanácsot kérni gyakorlott túrázóktól. Három olyan kirándulós könyvet ajánlunk, amelyekkel könnyebb lesz nekiindulni hegynek-völgynek.

Budapest Outdoor

Tenczer Gábor blogger könyve azoknak szól, akik belevágnának, de nem tudják, hova érdemes menni; azoknak, akik elvesznek a turistautak labirintus-szövevényében; azoknak, akik már több helyen voltak, de szeretnének még új, érdekes helyeket felfedezni; és végül azoknak is, akik valamiért most nem tudnak elindulni, de meg akarják ismerni, át akarják élni, milyen kincseket rejteget a magyar főváros környéke. A Corvina Kiadó kiadványa nem kevesebbre vállalkozik, minthogy új, fogyasztóbarát szempontok alapján próbálja rendszerezni a túralehetőséget a főváros nyugati felét övező Budai-hegységben, és emellett válogatást nyújtson az egy óra utazási időn belül elérhető túrahelyekről a Pilis, a Visegrádi-hegység és a Gerecse legérdekesebb részein.

Természetjáró Túrakönyvek

A Magyar Természetjáró Szövetség 12 kötetes sorozata az ország 410 legszebb túraútvonalán kalauzol végig. A több mint három éven át készült gyűjtés rengeteg fotó és rajz, olvasmányos útleírások, valamint saját gyártású térképek együttesében jelent meg könnyen hordozható, strapabíró kiadásban. A szerkesztők a legapróbb részletekig igyekeztek korszerűsíteni a formátumot. A térképeken elhelyezett QR-kódokat beolvasva a túrák megnyithatóak a Természetjáró appban, így a telefon képernyőjén is folyamatosan követni tudjuk a haladási útvonalunkat. A Balaton környéki kirándulási tippeket a hatodik kötetben találjuk.

Balaton bringával

Zsiga Henrik Balatont bebarangoló sorozata a Kalliopé kiadásában jelenik meg. A bringás kiadványban 25 túrát összegez. Így ajánlja a szerző a könyvet: "Nem spóroltunk a kilométerekkel: körbebringáztuk a keszthelyi vidéket, a nem alacsony Badacsonyt, a Káli-medencét, s a felvidék megannyi kegyetlen hegyét. Körbetekertük a kelet tájait, és nyurga hurkokra fűztük Somogy falvait. Kerekeztünk autóúton, mezőn, völgyön, levélágyon: bükkön, tölgyön. Került a könyvbe túra elég: pihentető s büntető, némelyik könnyed, másutt majd pereg a könnyed. De nem csak az utakat róttuk! Települések jöttek elénk, szédítettek tornyaikkal, barlangokkal, kishidakkal, nagypiaccal. Teszteltünk temérdek szállodát és éttermet, s szőlőfürtöt, mi itt termett. Jól megnéztünk minden sarkot, múzeumot, állatparkot. Jegyzeteltünk, fotóztunk, eltévedtünk, bolyongtunk. Távokat mértünk, hegynek föl irgalmat kértünk. Aztán hazaértünk. Ha nem csak körbetekerni akarod a tavat, van pár ötletünk. Vidd haza a könyvet, és elő a bringákkal! Irány a Balaton!"